"Burmistrz Miasta Nowy Targ zgodnie z dyspozycją art. 28aa. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym przedstawia „Raport o stanie Miasta Nowy Targ za rok 2022”.
Raport obejmuje podsumowanie działalności w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów, strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.
Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę, w której uczestniczą radni, zabierając głos. W debacie nad raportem o stanie gminy mogą wziąć udział mieszkańcy.
Mieszkaniec Miasta Nowy Targ, który chciałby zabrać głos, składa do Przewodniczącego Rady Miasta Nowy Targ, pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 50 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została Sesja Rady Miasta, podczas której ma być przedstawiany raport. Termin Sesji ustalono na dzień 26 czerwca 2023 r. Zgłoszenie wraz z zebranymi podpisami należy złożyć w Wydziale Obsługi Mieszkańców i Przedsiębiorców Urzędu Miasta Nowy Targ, ul. Krzywa 1, pokój 001. Do głosu dopuszczani są mieszkańcy według kolejności otrzymania zgłoszenia przez Przewodniczącego Rady.